Wycieczka

Wycieczka w Góry Świętokrzyskie

Zakończenie szkoły podstawowej to dobra okazja do zorganizowania planowanej już od początku roku szkolnego wycieczki. Wybór padł na najstarsze i najmniej znane uczniom Góry Świętokrzyskie.  Zwiedziliśmy je  16-17 czerwca 2016 r.

W pierwszym dniu zwiedziliśmy ruiny zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Budowla powstała w pierwszej połowie XVII wieku  i była wówczas największą budowlą pałacową w Europie. Następnie w Muzeum Starożytnego Hutnictwa w Nowej Słupi obejrzeliśmy fragmenty dawnych pieców hutniczych, które funkcjonowały przed ok. dwoma tysiącami lat. Potem drogą królewską udaliśmy się na Łysą Górę, gdzie znajduje się najstarsze na ziemiach polskich sanktuarium , a w nim relikwie Krzyża Świętego. Na tym drugim co do wysokości szczycie Gór Świętokrzyskich podziwiać można  skalne rumowiska tzw. gołoborza, a z wieży widokowej przepiękną panoramę całych Gór Świętokrzyskich. Po zejściu ze szczytu udaliśmy się na nocleg, gdzie czekali na nas mili gospodarze z gorącym posiłkiem.

Drugiego dnia wycieczkę rozpoczęliśmy od Oblęgorka. Zwiedzaliśmy tam dworek Henryka Sienkiewicza, darowany pisarzowi przez społeczeństwo, w którym obecnie znajduje się muzeum poświęcone jego życiu i twórczości . Kolejny punkt wycieczki to dąb Bartek –  najbardziej znane drzewo w Polsce .  Na zakończenie udaliśmy się do  Alei Miniatur , gdzie podziwialiśmy najsłynniejsze obiekty z całego świata. . Zobaczyliśmy min. Koloseum, Wodospad Niagara, Big Ben, Wieżę Eiffla i wiele innych.

Podczas wycieczki towarzyszyła nam wspaniała, słoneczna pogoda. W dobrych humorach, choć zmęczeni, wróciliśmy do Zagorzyc.